Oj redan fredag?

Ja det var det, dagarna bara försvinner iväg och jag förstår inte hur tiden ska räcka till?

Idag landade jag hemma vid....ähum halv 7 eller 7 nån gång, satte igång och greja lite. Tvätta ett par maskiner,motionera diskmaskinen och plocka ihop saker som ska med till huset imorn. Hann även med att plita ner adresserna till alla julkort som ska iväg. Och nej men var det senast 16onde dom skulle ha vart iväg? Det missade jag, eller hann inte med kanske. Ja hursomhelst, får ni era julkort i mellan dagarna så vet ni varför :)

Igår åkte vi till karlstad efter jobbet, en jävla massa färg,lim och annat livsnödvändigt för renovering inhandlades. Och tapeter till hall och sovrum. Till hallen blev det en choklad brun tapet, raka motsatsen till vad jag hade tänkt men kommer nog bli skitsnyggt! Träpanelen ska målas vit. Sovrummet kommer att få en ljus kall beige tapet vilket med all säkerhet kommer göra sej jättebra. Imorn sätter vi igång, alla välkomna! hehe. Det ska målas,slipas och tapetseras hela dagen lång! 11 kommer en kille och hjälper oss få fart på värme+vatten men jag tänker ändå bunkra upp med termosbyxor,vantar,mössa och hela kittet för det är svinkallt där!Stackars el gubbarna som fick jobba där idag i sån kyla. Jag var inte direkt avundsjuk brrr..

Min helg blev som önskat ledig, det var bra för mej fast egentligen inte bra för plånboken men jag kan inte tvinga fram jobb så jag gillar läget och ger min helg till huset. Till veckan blir det fullspäckat igen, måndag blir det jobb till fyra och sen var det dags för traditionellt julmys med brudarna. Tisdag ska vi bege oss till karlstad igen, mat this time och säkert en massa mer till huset då också.Onsdag jobb i hemtjänsten 7-16, och efter det får jag slänga mej iväg till stan och uträtta massa ärenden innan mamma,syster och bror kommer hit på tomtegröt och klappar :) Vart under denna tiden får jag tid med storstäd undrar jag? :)

Nej nu ska jag greja lite mer, vika in kläder och bädda rent och annat sånt som man borde greja med klockan 10 på en fredag kväll. Fredagsmys vad är det? :)





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0