Nu händer det grejer

Igår var en totalt fullspäckad dag med jobb, 8-22!! Men det gick hur bra som helst, på kvällen hade resten av personalen pysselkväll så när det var lugnt hos oss smet jag och Åsa dit ner och käkade smörgås tårta :) Det är alltid lika gott..

Igår la vi bud på huset igen, och dom antog vårat bud!!!Hur underbart är inte det??? Men inte ropa hej än, för imorn är det dags för besiktning och då kan vad som helst dyka upp. Men tills dess hurray! Fick väl en halv chock på jobbet igår när mäklaren ringde och fråga om vi kunde överta innan jul och bla bla. När jag la på blev jag bara sittandes och flina löjligt och Oj nu har vi nog nästan köpt huset sa jag till Åsa och böjade skratta. Och sen fråga jag henne om jag borde ringa banken nu och så? Får till svar men du kanske ska ringa din sambo först. Men ja!!! Vilket jag i mitt förvirrade Oj ett hus-tillstånd hade glömt. Men idag ska jag ringa till banken iallafalll, imorn ska det besiktas klockan 10 på fredag och allt flyter på skriver vi kontrakt. Oj oj, vad ska man säga? Känns nästan lite overkligt, men sååå spännande. Jag och min älskling i ett alldeles eget hus, det blir grejer de! Längtar efter när vi kan åka till stuven och köpa/kolla tapeter. Längtar efter ett nytt kök.. Ja jag skulle kunna mala på i timmar så jag ger mej nu.

Det är väldigt fruset ute, igår var det såpass så jag tror nåt till handbromsen på bil frös sönder. Drog den och lät bilen stå och gå på morgonen för att bli varm men när jag skulle släppa den knäppte det till och sen var den ur funktion. BLÄ! Inge passande alls, tur att jag har en alldeles egen bilmekaniker iallafall :) Allt annat var fröset med för den delen, vindrutetorkarna,dörrar ja allt.. Gud vad den dagen är efterlängtad då jag kan ta ett par varmare skor på mej bara och GÅ istället. Idag vill jag inte vet hur frusen den ska vara..

Idag har jag en slappis dag, det enda som står på schemat är Apt mellan halv 2 och 4. Ska ta kort för id kort då, hoppas detta kommer att se bättre ut än det jag har i hemtjänsten. På det kortet har jag brunt hår, är brun i ansiktet, råkade till och ha en brun tröja och väl bäst av allt brun bakgrund, Inte så rockigt kanske.

Resten av min vecka är totalt uppbokad, imorn bes kl 10, jobb 16-22. Fredag jobb 8-16 och så ska vi till mäklaren kvart över fyra. Lördag Överby med Therese och söndag jobb 7-13,30 i hemtjänsten. Hade haft tankar om att vara ledig söndagen, men med tanke på a-kassan så får jag bara neka till jobb 3 gånger på en månad och dom dagarna vill jag behålla tills jul och hade ändå inga speciella planer för söndagen.. Idag har det förresten redan ringt två gånger från planerarenheten. Det gillar vi! Synd bara att det bara var 1 av fyra turer jag kunde ta(jobbade redan resten). Men alltid kul att dom ringer mej, för jag vill jobba mycket och bara vara ledig vissa dagar då jag bestämmer mej för att jag vill ha ledigt :)


Nej nu var det dags för kaffe, och kanske lite frukost..


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0