Inte på topp (varning för tråkig blogg)

Nej verkligen inte just nu, jag är sjukligt trött,retlig och lätt iriiterad. Lägg till förvirring och huvudvärk på det, och känslan av att jag håller nog på att bli sjuk. Vilket skulle vara okej just nu, bara jag enbart är det lördag förutsatt att inte jobb dyker upp. Festsugen rycket jag fick är som bortblåst, ge mej en filt, ge mej godis och ge mej idol så blir jag nöjd istället jag orkar inte. Ge mej en dag utan planer, en dag utan måsten. Då är jag tillbaka sen.
Känns som det är 58 miljoner måsten på mej just nu, vilket är förståligt egentligen men när man inte har koll på läget blir det gärna fel och extra krångligt. Nu är det krångel med skorsten på huset, eller krångel det är grejer som måste fixas. Jag kan inget om det,vi kan inget om det? Felet är känt sen tidigare men vi har inget vetat förrens nu. Och det blir även på vårat ansvar att fixa eftersom att det tillhör undersökningsplikten att kolla sånt innan. Bla bla bla.. Men visst vi kan ta det, vi vill ändå ha huset men i vilken ände ska man börja? Jag känner mest för att börja på Ikea men det kan jag ju glömma, för det skulle inte ens vara logiskt. Men jag längtar till illafall tills den dagen allt är klart med telefonsamtal, fix&trix, möten, tider ja allt. Längtar tills att det bara är att greja kvar, och att flytta in..Bara vara, men jag ska egentligen verkligen inte klaga, tror inte jag menar att klaga heller men ja det är mycket och det känns just nu. Men trots att det just nu känns blaha med det mesta, vet jag att det kommer bli toppen när det blir klart!!!! Och vi kommer att vara lyckliga i vårat alldeles egna hus <3

Jag funderar allvarligt på att plocka fram julgranen, jag tror den skulle vara uppiggande. Stå där och lysa så fint och lägga paket under..Men jag tror inte jag orkar, en powernap istället kanske? Fixade förresten julklapp till pappa igår, så nu är det klart! Ginza fick hjälpa mej och det blev två böcker&två t-shirts. Med min tur har han säkert redan läst böckerna men då kan jag ta dom och läsa dom istället. Det blev en Stephen King bok och en Dean koontz, vet att pappa gillar dom två författarna (gör jag med för den delen). Så jag kanske är klar nu då? Känner mej inte nöjd med  julklapparna till älsklingen egentligen, jo några såklart men känner mej inte "klar" med det hela eller hur jag ska förklara mej. Men jag tror ändå att jag är det, hoppas han ska bli glad iallafall. Har verkligen inte råd med mera julklappar och saker nu, blir tuff månad för vi börja ska betala på lånen redan denna månaden och bil ska besiktas och ja vad mer? Är förbannat långt mellan lönerna dec-jan också. Men det är sånt man får räkna med. Nu blev jag sådär jätte inte positiv igen. Nej valet, powernap eller julgran? Förresten kom på att jag borde städa innan så nej det blir verkligen ingen gran idag.. Imorn kanske?


Kommentera
Postat av: Sandra

Det var inte ett dugg tråkigt :)...Allt löser sig nog ska du se men jag vet precis hur det känns när man bara tappar all ork och ser ingen ände på allt som ska göras. Du får försöka stressa av och bara ta det lugnt eller så lugnt det går :)



Ha det bra!!!

2009-12-11 @ 10:12:33
URL: http://sandranylen.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0