Första husdagen

Ja igår var första dagen som vi seriöst skulle ägna åt huset, och vilken dag sen! Pust.. Snubben som skulle hjälpa oss med pannan och vattnet dök upp, tyckt han var skum,nonchalant och sa ja jag vet inte alldeles för många gånger för att vara den som kan med pannan  och allt bäst. Jaja hursom så fick han igång allt och vi började elda och det rök in som jag vet inte vad. Luktade brandrök överallt men det var väntat eftersom det inte har varit eldat på länge. Killen drog iväg och sa att vi skulle ringa om det var nåt. Efter en halvtimme eller nåt börjar det forsa ut vatten ur ett rör i källaren, så det blev att ringa tillbaka honom som tydligen redan var på väg för han hade glömt nåt viktigt vad de nu var har jag glömt nu. Gick inte att få stopp på vattnet och känns som det rann ut några hundra liter, en superschysst granne hämtades in och han dola och greja där länge. Kom fram till att det har frusit i rören osv så vi fick till uppgift att tina upp huset innan vatten och eldning kan påbörjas. Gav mej ut på turne och fick med mej en liten byggnadsfläkt och ett elelement från jobbet+en arbetskamrat. Grannarna hade fixat ett par också. Nu skulle det väl vara bra då tyckte vi, men icke! Nu gick propparna på löpande band istället grrrrrrr. Massa bytande och trixande med det där och innan vi åkte igår kväll verkade det gå. Hoppas de höll hela natten propparna var varma när sista kollen gjordes, sista mottot var ja brinner det ner har vi hemförsäkring.(men så illa ska det inte bli, är meningen att proppen ska gå istället för att det ska brinna)

Men trots detta krånglet lyckades vi åstadkomma nånting bra också, tapeter är rivna,lister och allt borttagna, och sovrummet är redo för makeover!!! :)) Jag har så många planer för det rummet.Vi ska bygga/ändra om en vägg m.m men jag orkar inte förklara. Hade jag haft bilder på det kunde jag ha gjort men kameran ligger kvar i huset. Idag tror jag iallafall att vi ska måla,spackla och eventuellt pappa där om vi hinner. Jag hoppas vi ska hinna! Men måste få värme innan vi målar för annars kommer det aldrig att torka. 

Förresten har ni sett all snön??? Underbart på alla sätt och vis utom att jag/vi kommer vara tvungna att först skotta här och sen i huset och sen att vi ska in till stan med bilen(jag tror jag lämnar över ratten). Men vad gör man inte för en vit jul? :)   



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0