Bannade bil!!!!!!

Snö+kyla+bil+jag=stress relaterad ILSKA! Just nu avskyr jag min bil, den gör mej arg irriterad och ilsken. Jag får lust att slå på den, men vad hjälper det att slå på en plåtsak??? Igår tog det närmare en timme att få den ifrån garaget, allt var fruset och igensnöat och till råga på allt så lossnade förarsätet när vi höll på och slet med att få upp min dörr. Redan här var jag irriterad, sätet fick älsklingen fast men dörrfan gick inte att göra nåt åt så det var bara att klättra in i bilen och susa till jobbet. Väl hemma igår kväll fick jag upp dörren, och den gick att öppna imorse med när jag skulle åka men då startar inte fanskapet istället så var bara att hoppa in och hämta hjälp för att återigen konstatera att på 2 minuter har dörrn frusit igen. Jaja den startade och det var bara att klättra igen. Sen gick det någorlunda bra tills jag kom till profab förut och dörren har frusit igen och detta 30 min innan besiktingen men ja även denna gången fick jag upp den. Sen är det ju synd att säga att den uppförde sej på besiktiningen, det blir dyrt och tidsödande och jag har varken tid för bil grejsande eller ekonomi till det just nu men det är bara att prioritera för bil måste jag ha. Men efter detta så var det inte nog med frysande, när jag skulle åka från huset förut gick dörren att öppna men inte stänga. Kul tänkte jag men drog igen dörren så gott det gick och tryckte ner låset. Den gick inte helt igen så det drog ganska kallt på hemvägen men vad gör man inte? Sen väl hemma skulle jag testa om det gick att stänga den, tror ni inte att låset har frusit? Låter det som jag och min bil är vänner just nu? Lägg även till totalt inkompetenta plogare och kasst väglag, ja då har ni den fina baksidan med bil och körkort.


Nej det blev en hel novell det, men nu har jag skällt klart över plåtasken. Nu kan vi lovprisa huset istället, för till min/våran stora lycka flyter det på fin fint just nu. Igår hade älsk och far hans fått upp all papp i sovrummet och idag kommer dom att ha tapetserat klart det. Blir hur bra som helst, jag valde verkligen rätt tapeter!! :) Jag har målat klart väggen där (gjorde jag igår) och idag har jag målat panelen i hallen + alla lister till fönster&dörrar i sovrum och hall. Imorn ska jag måla hallen andra gången sen är det dags för takmålning och tapeter där. Skulle tro att det blir onsdagen projekt. Sen är det lite lister till panelen som måste inhandlas och målas innan hallen kan bli klar. I sovrummet måste vi komma på nån smart lösning till den fula byråväggen dom hade gjort där. Jag tänker korg vägg, tror det kan bli bra.. Det är riktigt skönt att det händer grejer där nu. Tråkigt bara att jag inte hinner vara där mer och greja men självklart måste jag ju jobba också. Men det är ett plus att jag har en väldigt bra jobb vecka denna veckan så jag hinner med huset trots att jag jobbar varje dag.


Åkte hem tidigare från huset nu ikväll, så har hunnit vara lite duktig här hemma. Fixat med disk,tvätt och lite så och nu är det nog dags att se om det inte finns nåt mer att plocka med.




Lekte natur fotograf häromdagen, är det inte vackert?


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0